پایان برند « بامیلو »


فروشگاه بامیلو را دیگر باید در خاطره‌ها جستجو کرد نه در میان صفحات وب. از امروز وب‌سایت بامیلو رسماً به کار خود پایان داده است و با مراجعه به آدرس بامیلو، وارد سایت «اسنپ مارکت» خواهید شد. با این کار بامیلو رسماً به فعالیت خود پایان داده است و به دنبال توسعه اسنپ مارکت است.


بامیلو با انتشار یک بیانیه خبری رسمی، به شایعات پایان داد و رسماً اعلام کرد که قصد دارد برای حفظ تاثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیکی ایران و ارائه خدمات به کاربران، روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی کشور متمرکز شود.

اواخر بهمن سال گذشته، اخبار مختلفی درمورد تعدیل نیروی گسترده‌ی بامیلو در فضای مجازی منتشر شد و اول اسفندماه سال ۹۷، بامیلو با انتشار بیانیه‌ای، این موضوع را تأیید کرد. غیر از ۱۰ درصد نیروی کار بامیلو که به گروه اسنپ منتقل شدند، به فعالیت کاری سایر کارمندان این شرکت پایان داده شد. بامیلو همچنین اعلام کرده بود با تیم کوچک‌تر اما مصمم‌تری، به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و روی کالاهای مصرفی تندمصرف (FMCG) تمرکز بیشتری خواهد کرد.

اما از ۲۱ اردیبهشت ۹۸  ، وب‌سایت بامیلو به اسنپ مارکت ری‌دایرکت شد و به‌نظر می‌رسد گروه اینترنتی ایران قصد دارد از این به بعد، تمرکز خود را روی توسعه و گسترش اسنپ مارکت بگذارد.

روابط عمومی بامیلو در همین بیانیه می‌نویسد که این فروشگاه اینترنتی با توجه به تغییرات بازار ایران، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی از قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند:


«تیم بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی ایران، همیشه سعی داشته رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد، اما گاهی پایبندی به تعهدات نیازمند اتخاذ تصمیمات دشوار و متناسب با تغییراتی است که گاهی قابل پیش‌بینی هم نیستند. تیم بامیلو، علی رغم میل باطنی، به این نتیجه رسید که برای تداوم فعالیت پایدار در بازار ایران، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای توانمند خود است و از اول اسفندماه ۱۳۹۷ با تیم کوچکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

در این بیانیه همچنین عنوان شده است که بامیلو جهت ایجاد موقیعت‌های کاری جدید برای کارکنان سخت‌کوش این فروشگاه اینترنتی تلاش خواهد کرد: «به زودی تعدادی از همکاران این فروشگاه به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد و سایر افراد نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت قرار خواهند گرفت.»

روابط عمومی بامیلو همچنین از سوی مدیریت شرکت بامیلو، این تغییرات را نشانه انعطاف سازمانی دانسته و از قول او می‌گوید: «ما همواره متعهد به ارائه یک پلتفرم کارآمد و منحصربفرد برای کاربران فضای اینترنت در سراسر ایران و البته ایجاد یک فضای صمیمی در خانواده بامیلو بودیم. این تصمیم نیز نشان می‌دهد با وجود همه تغییرات اخیر همچنان قصد داریم تا با جدیت فعالیت خود را در ایران ادامه دهیم.»

بامیلو زیرمجموعه گروه اینترنت ایران است که محصول اصلی این گروه، خانواده اسنپ نام دارد. آنطور که بیانیه بامیلو می‌گوید، «تعدادی از همکاران این فروشگاه به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد». لازم به اشاره است که بامیلو آمار دقیقی از تعدیل‌های خود ارائه نداده است.

فروشگاه بامیلو

از روز گذشته، وب‌سایت بامیلو به اسنپ مارکت ری‌دایرکت شد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید